Incursiune în Lumea Fascinantă a Japoniei
 
AcasaAcasa  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiti | 
 

 Biddhismul Japonez

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Yoruichi
Admin


Mesaje : 257
Data de inscriere : 04/05/2010
Varsta : 31
Localizare : Iasi

MesajSubiect: Biddhismul Japonez   Sam Mai 08, 2010 1:38 am

Budismul este, alaturi de shintosim, cea mai raspandita religie in spatiul nipon. Dar, spre deosebire de shintoism, este o religie imprumutata si ulterior adaptata.
Data la care budismul a fost introdus in Japonia este 552 A.D., data atestata in Nihon Shoki, cand au fost trimisi calugari din Peninsula Coreeana la Nara pentru a raspandi cele ‘opt scoli doctrinale’. Budismul a fost acceptat mai greu la inceput, pana cand printul Shotoku, regent intre anii 593 – 622 a declarat budismul religia nationala. Ulterior, in 607 a fost trimisa o delegatie speciala in China pentru a copia sutrele atat de importante pentru raspandirea noii religii. In 627 erau deja 46 de temple budiste, 816 de preoti si 569 de calugarite budiste pe intreg teritoriul Japoniei.

In anii ce au urmat, tot mai multe delegatii au fost trimise in China si Corea pentru a aduce cunostinte noi care au condus, in 805, la infiintarea unui nou centru cultural-religios pe muntele Hiei, langa noua capitala Kyoto. Acest centru budist s-a inspirat din scoala chinezeasca T'ien T'ai de unde si-a luat si numele de budism Tendai. Dar, si aceasta scoala a fost rapid depasita de aparitia unui nou centru budist la sud de Kyoto, pe muntele Koya, raspandind budismul Shingon. Acestora doua li s-au adaugat in timp un numar tot mai mare de alte scoli, avand radacinile in budismul chinezesc care a fost insa modificat adugandu-se tot mai multe inovatii japoneze.

Odata cu instaurarea shougunatului in 1100 si mutarea capitalei administrative la Kamakura au aparut noi forme de budism. Printre acestea se numara si budismul Zen, poate cea mai populara forma de budism. In interiorul budismului Zen a avut loc o sciziune care a rezultat in infiintarea a doua mari forme, Rinzai si Soto. Rinzai pune accentul pe exersarea mintii prin intermediul unor ghicitori, numite koan, ghicitori de tipul: “Ce inseamna sunetul unei batai din palme?” Soto Zen, care este cea mai raspandita forma de Zen, prefera sa se concentreze asupra unei forme de meditatie numita zazen, in timpul careia practicantul se identifica cu natura lui Buddha insusi.

O alta forma de budism care a aparut tot in perioada Kamakura este Jodo-kyo sau Budismul Taramului Pur. Acest tip de budism are ca figura centrala pe Amida Buddha si se bazeaza pe ideea ca prin repetarea frazei “Namo Amida Butsu” pe patul mortii, decedatul va fi dus de Amida pe Tarmaul Pur si de acolo in Nirvana.
O forma mai radicala de budism este Nichiren, creata de calugarul Nichiren care pretuia si predica Lotus Sutra.

Fiecare dintre aceste secte/scoli au nenumarate alte sub-secte, care au luat fiinta in urma unor initiative locale sau din dornita de a raspandi un anumit tip de practica sau o invatatura speciala, sau chiar si importanta si unicitatea unui templu..
Multe aspecte constituie obiectul unor controverse intre diferite scoli budiste, dar un lucru ce trebuie tinut minte este faptul ca teoria pentru teorie nu este apreciata, ci numai acele teorii care aplicate fiind, ajuta la atingerea starii de inaltare
Budismul a fost de multe ori criticat ca fiind mai degraba o filosofie practica decat o religie. Practica in sensul ca are o metoda specifica de aplicare a unor seturi de principii filosofice. A mai fost adus ca argument si faptul ca budismul nu are o doctrina asa cum au alte religii, si ca insusi Buddha a sfatuit ca nu trebuie acceptata o doctrina decat daca am verificat-o personal si daca este apreciata si de catre cei intelepti.

Termenul japonez pentru templu budist este tera (寺). Complexele de temple budiste sunt organizate in functie de anumite concepte si reguli generale. Houryu-ji in Nara, care are si cele mai vechi constructii din lemn din lume, poate fi luat drept model de urmat. Exista trei cladiri principale in oricare complex budist: o pagoda (cu trei sau cinci etaje), incaperea principala (Sala Mare) si o sala de ‘studiu’. Cel mai important spatiu din interiorul unui templu este spatiul sacru unde sunt tinute imagini/statui de-ale lui Buddha sau bodhisattva (fiinte sacre) si unde cele mai importante ritualuri sunt tinute.

Budismul nu este prezent numai in temple, ci si in casele japonezilor care au, de cele mai multe ori, un mic altar numit butsudan. Acest altar are in centru fie imaginea lui Buddha sau un alt simbol, niste tablete pentru comemorarea stramosilor, o carticica cu extrase din sutrele budiste, un loc special pentru aprinderea unor betisoare parfumate si alte accesorii. Oferirea de mancare, recitarea unui pasaj din sutre si aprinderea unui betisor constituie un obicei zilnic, facut de obicei dimineata.Un alt moment de comemorare a stramosilor este o-bon, o sarbatoare de vara.


sursa www.nipon.ro
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://japonia.forumulmeu.ro
 
Biddhismul Japonez
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: Religia :: Buddhismul-
Mergi direct la: